4 Kasım 1955… Dünyaya açılmaya hazırlanan Türkiye’ye yabancı dil bilen, nitelikli bireyler kazandırmak amacıyla kurulan okulumuzun, camiamızın doğum günü kutlu olsun…
Kökleri Kadıköy Maarif Koleji’ne dayanan Kadıköy Anadolu Lisesi; geçmişi, farklı statüsü, okula sahip çıkan destek veren ve yürekten bağlı onüçbinin üzerindeki başarılı mezunu, ulusal kalite ödülü ve eğitim geleneği ile ülkemizin başarılı ve sayılı eğitim kurumları arasında ayrıcalıklı bir yere sahiptir. Yabancı dil bilen kuşaklar yetiştirilmesi amacı ile yabancı dille eğitim yapan devlet okulları açılması ve eğitimde fırsat eşitliği yaratma amacı ile açılmasına karar verilen altı Maarif Kolejinden biri ve İstanbul’daki tek Maarif Koleji olarak, Maarif Vekâleti Kadıköy Koleji adıyla kurulmuştur. 57 yıllık tarihi boyunca seçkin ve farklı bir eğitim kurumu olarak ülkemize hizmet etmiştir. Kuruluş şekli ve statüsünden kaynaklanan farklılığı, 1999, 2003 ve 2005 yıllarında Bakanlıkça yapılan düzenlemelere de yansımıştır. Ülkemizdeki liselerin öğrenim süresi dört yıl olmasına rağmen, Kadıköy Anadolu Lisesi’nin öğrenim süresi daha önce olduğu gibi ilk yıl hazırlık sınıfı olmak üzere 5 yıl olarak korunmuştur. Bakanlar Kurulu Kararı ile kurulan okulumuz Kadıköy Anadolu, en baştan itibaren hep farklı olmuş, emsallerinin örnek almaya çalıştığı bir kurum haline gelmiştir.
1955 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ortaya konan Maarif Kolejleri projesi; Türkiye’nin tüm dünyaya eğitim alanında kendi tavrını koyduğu en önemli milli eğitim projelerinden biridir. Bu proje ile dil bilen, değerlerine bağlı, yetişkin insan gücü oluşturulması; bazı yabancı ülkelere ait ya da onlarca desteklenen okullara karşı Anadolu’nun her köşesinden ve tüm kesimlerinden başarılı gençlere fırsat eşitliği sağlanarak devlet tarafından ücretsiz eğitim verilmesi hedeflenmekteydi. Bu amaç doğrultusunda 57 yıldır eğitim veren Kadıköy Anadolu Lisesi, bugün sadece Kadıköy’ün değil Türkiye’nin okuludur; İstanbul ve Türkiye’nin her yerinden öğrencileri ve mezunları ile bir Türkiye mozaiğidir.
Kadıköy Maarif’in farklılığına, kültürüne, kuruluş amacına, geleneklerine uygun şekilde, öğrencilerimize geleneklerimize ve mevzuata uygun, hak ve talep ettikleri nitelikli eğitimin verilmesi, geleneklerin ve okulun kalitesinin devamı anlamında önemlidir. Bu camianın tüm paydaşları, bu camianın farklılığının, öneminin gücünün ve büyüklüğünün farkındadır.
Okulumuzun kurucu müdürü Sn. Macit Kılıçeri, döneminde ve takip eden dönemlerde de “İngilizce”, “Matematik”, “Fen” derslerine ve kültürel sosyal çalışmalara büyük önem verilmiştir. Bunun sonucu olarak da, okulun ilk mezunlarını verdiği 1961-1962 ders yılından bu yana önemli başarılar sağlanmıştır. Kadıköy Anadolu, eğitim alanındaki başarıları ve farklılığını sosyal ve sportif faaliyetlere de yansıtmış bir Camia okuludur. Öğrenci kulüpleri, sosyal sorumluluk, araştırma ve projecilik gerektiren birçok projeye, kültürel ve sanatsal etkinliklere imza atmaktadır. Birçok üniversitede dahi bulunmayan çeşitlilik ve etkinlikte 30 a yakın öğrenci kulübü Kadıköy Anadolu’yu akılcı, sağduyulu, özgüven sahibi, düşünen, sorgulayan, yaratıcı, gelişime açık, bilgiyi üreten ve kullanabilen bireyler yetiştirmekte hep öne çıkartmış; farklı kılmıştır.
Türk sanat dünyasına damga vuran onlarca sanatçının, dünyanın dört bir yanında ülkemizi onurla temsil eden dış işleri mensubunun, kamu çalışanının, bilim dünyasında adları saygıyla anılan yüzlerce akademisyenin, tıp doktorlarının, hukukçuların, mühendislerin, , iş dünyasındaki başarılı iş adamları ve profesyonellerin okulumuzda öğrenim görmüş olması bir tesadüf değildir. Ülkemizi dünyanın dört bir yanında temsil eden mezunlarımız, bulundukları noktaya gelmelerinde okulumuzda aldıkları eğitimin ne kadar önemli olduğunu fırsat buldukça genç kardeşlerimizle de, kamuoyuyla da paylaşmaktadır.
Köklü Camiaları farklı kılan gelenekleridir. Gelenekler, gerekliliğe olan inanç, süreklilik ve aidiyet hissetmekle oluşur.
Gücünü; 13.000’i aşkın mezunundan, öğrencilerden, geleneklerinden, mezun dayanışma ve bağlılığından alan bir camiayı diğerlerinden ayırt eden en önemli ve en temel öğelerden biri kuşaklararası devamlılığın/ilişkilerin varlığıdır.
Nice 57 yıllara…
Okulumuzun kuruluş yıldönümü vesilesiyle farklı dönemlerden mezunlarımızın duygu ve görüşlerini paylaştıkları mesajlardan örnekler;
Camiamızın doğum günü kutlu olsun.
Doğum günün kutlu olsun Kadıköy Anadolu Lisesi.
İyi ki seni ve tüm o güzel insanları tanıdım; iyi ki bana “Bir Kadıköy Anadolu mezunu, bir Kadıköy Anadolu mezununu aynı masada beş dakikada tanır” sözünün ne demek olduğunu, her önünden geçişimde moralim bozuk da olsa, keyifsiz de olsam yüzümde neden bir gülümseme olduğunu, kaç üniversiteden mezun olursam olayım birisi bana “hangi okul mezunusun?” diye sorduğunda neden her zaman önce “Kadıköy Anadolu mezunuyum” diye cevap verdiğimi, çevreye dair önemsiz detaylar gibi görünen bir çamlığın, bir kütüphane arkasının, bir kömürlüğün ya da “L” şeklindeki bir duvarın insan hayatında ne kadar önemli olabileceğini ve en önemlisi de bu ülkenin aydınlık yüzlerinden en azından bir kısmı ile yıllarını beraber geçirmenin ne anlama geldiğini öğrettin.
Bu ülkeye güzel insanlar yetiştiren o güzel duruşunu koruman için birgün bize ihtiyacın olursa emin ol ki mezunların orada olacaktır; senin havanı solumayanlar bilmezler ki ne mezunların senden ayrı kalabilir ne de sen mezunlarından, biz dünyayı gezer dolaşır ama yine Kadıköy’e geldiğimizde eve gelmiş gibi hissederiz kendimizi.
İyi ki doğdun Kadıköy Anadolu Lisesi; iyi ki varsın…
Çağdaş Yılmaz ’02
Bir sevdadır Kadıköy Anadolu… Polenli yoldan geçip çamlığa inerken alınan oksijen gibi vazgeçilmez olmaktır… Bir çelişkidir Kadıköy Anadolu… İki adım ötenizde uzanan denize hayran kalıp, yine de ona ulaşmak istememek, oturduğunuz banktan kalkamamaktır… Bir gülümsemedir Kadıköy Anadolu… Kapıdan girip de o tanıdık havayı solumanın huzurudur… Bir merdivendir Kadıköy Anadolu… Her geçen gün yeni bir şeyler keşfederek; yavaş yavaş ve farkında olmadan yukarı çıkmaktır… Bir sarılma anıdır Kadıköy Anadolu… Sınırları içinde attığınız her adımda aynı heyecanı yaşamaktır… Bir fotoğraf karesidir Kadıköy Anadolu… Görünen güzelliğin arkasında bir de yaşananların önemini taşımaktır… Bir gökkuşağıdır Kadıköy Anadolu.. İçinde her rengi barındırmak, ama her zaman ortaya çıkmamaktır… Bir vapur iskelesidir Kadıköy Anadolu… Bir yandan “vapur gelse de bir an önce gitsem” diye düşünmek, bir yandan da deniz manzarasından ayrılamamaktır… Bir sahnedir Kadıköy Anadolu… Tozunu yutup bir daha bırakamamak, gerektiğinde başrol oyuncusu, gerektiğinde suflör olmaktır… Bir telefon mesajıdır Kadıköy Anadolu… Hedefi belli olmak, kısa ve öz bir şekilde o hedefe ulaşmaktır… Bir hayat okuludur Kadıköy Anadolu… Yaşıtları neden yaşadıklarını bile henüz fark edememişken, 17 yaşında hayatın anlamını çoktan kavramış olmaktır… Bir yatılı-gündüzlü maçıdır Kadıköy Anadolu… Kendi kardeşlerinizle farklı tribünlere gitmek, farklı kaleleri hedeflemek; ama maçtan sonra yine aynı çamlığın yolunu tutmaktır… Bir sınav kağıdıdır Kadıköy Anadolu… Sıfırlık bir durumu bile 40’a 50’ye çıkarabilmektir… Bir dilekçedir Kadıköy Anadolu… Hakkını alabilmek için uğraşmak, anlaşamayınca tartışmak; ama en sonunda o imzayı atmaktır… Bir festivaldir Kadıköy Anadolu… Farkında olmadan katılmak, eğlencenin içinde kendi kimliğini bulmaktır… Bir martıdır Kadıköy Anadolu… Gökyüzünde özgürce uçabilmektir… Bir ruhtur Kadıköy Anadolu… Nereye giderseniz gidin ışığıyla gözleri kamaştıran farklı olma halidir… Bir kumsaldır Kadıköy Anadolu… İrili ufaklı taşların tek başınayken de hep beraberken de ait oldukları yeri belli etmesidir… Bir gelenektir Kadıköy Anadolu… Yıllarca var olabilmek, çağı yakalayıp ilerleyebilmektir… Bir kaledir Kadıköy Anadolu… Büyük Önder’in açtığı yolda yürümek, bu uğurda her şeyi göze almaktır… Bir dağdır Kadıköy Anadolu… Her türlü baskıya rağmen dayanıklı olmak, duruşundan taviz vermemek, oturduğu yerden kalkmamaktır… Ve bir efsanedir Kadıköy Anadolu… Dilden dile aktarılmak, bir “Harikalar Diyarı” olmak ve tüm ihtişamıyla varlığını sürdürebilmektir… Teşekkürler Kadıköy Anadolu Lisesi… Bizi biz yaptığın için…
Ayşe Bengi Özcivan ’08
KAL-KMK sadece bir eğitim kurumu değildir, hayatı öğreten, sizi siz yapan değerleri katan bir camiadır. İçinde öğretilenler matematik, fizik, edebiyat vb. den ibaret değildir; hayatınıza yön verecek kararları almayı, hata yapıp onlardan ders almayı, sizi farklı kılacak özellikleri öğretir. Yalnızca bunları öğretmekle kalmaz kişiliğinizi oluşturan, hayatınız boyunca sürecek dostluklarınıza temel atmanızı sağlayan, size birçok ilki yaşatan bir yuva olur.
KAL’a kendi tercihin ile girersin ve ömrünün sonuna kadar devam edersin, kopamazsın. Hayatının en doğru tercihidir buraya girmek; çünkü giriş ile birlikte sen artık kocaman bir ailenin yeni ferdi, minik martısı olmuşsundur. Burada temelini attığın dostluklar ise diğer dostluklarından farklıdır; bunlar yuvada geçen yıllar ile dostluktan kardeşliğe dönen ilişkilerdir. Kimi zaman bir kardeşinle ağaçlı yolda dertleşirsin, kimi zaman çamlıkta parti yapıp eğlenirsin, gün olur bir kardeşin ağladığı için senin de gözlerin dolar ve sen de onunla birlikte ağlarsın sadece o ağlıyor diye, gün olur elde ettiğin bir başarının sevinci ile sınıfına koşarsın ve tüm kardeşlerinle paylaşırsın bu sevincini; yani üzüntüyü de mutluluğu da onlarla yaşarsın. Sabahları sınıfına girince mutlu olursun çünkü biri o an sana nerede ve kiminle olmak istersin diye sorsa cevap olarak vereceğin yerde ve kişilerlesindir.
Girerken nasıl geçecek diye düşünülen seneler, göz açıp kapayıncaya kadar geçer ve martı olarak uçuş vaktin gelir ama bu uçuş bir ayrılık değildir; uçuşlarının sonunda tüm martıların geleceği yer yuvalarıdır. O yuva martıların mabedidir; hiçbir şeye değişmezler, hiç bir zaman unutmazlar ve her zaman orayı ve oradaki kardeşlerini korurlar. İnanıyorum ki bu ruh okuldaki en genç martılardan, 50 yıl önce mezun olmuş en deneyimli martılara kadar tüm martıların içindedir ve hiçbir zaman yok olmayacaktır.
Yuvamızın kuruluşunun 57. yılı hepimize; tüm martılara, martıların yetişmesinde emeği geçen değerli hocalarımıza ve KAL’a gönül vermiş herkese kutlu olsun.
Orhun Aşkın’11
Son Yorumlar